سمعک هوشمند چیست ؟

شروع قیمت سمعک هوشمند : از  2.800.000 تومان

( سمعک هوشمند چیست ؟ ) سمعک هوشمند نسخه پیشرفته تر  سمعک دیجیتال است.در سال های اخیر این سمعک تحول بزرگ و رضایت بخشی بیشتری را برای مصرف کنندگان به وجود آورده است.سمعک نمی تواند جایگزین گوش طبیعی ما شود اما دانشمندان و محققان همواره در تلاش اند تا سمعکی که بیشترین  شباهت را به گوش طبیعی ما دارد به جامعه عرضه کنند.به همین دلیل در سال های اخیر سمعک های هوشمند توانستند جای سمعک های دیجیتال معمولی را بگیرند.

سمعک هوشمند چیست
سمعک هوشمند

تفاوت سمعک هوشمند و دیجیتال در چیست؟

سمعک هوشمند و دیجیتال معمولی تفاوت های زیادی باهم دارند.مهمترین تفاوت این دو سمعک در تشخیص محیط و صدای اطراف ما می باشد.در سمعک های هوشمند سنسور های حساسی تعبیه شده است که تشخیص می دهد فرد در چه محیطی(محیط ساکت،شلوغ،فرودگاه،داخل ماشین،طبیعت،سالن کنفرانس و….)قرار دارد و صدای اطراف از چه نوعی می باشد(بلند است یا کم زیر است یا بم)شبیه به همان چیزی که گوش طبیعی ما انجام می دهد.در حالی که سمعک دیجیتال این توانایی را ندارد و همانند سمعک هوشمند انعطاف پذیر نیست.

سمعک هوشمند توانایی های ویژه دیگری نیز دار:

  • تمرکز کردن بر صحبت طرف مقابل(گوینده) و حذف صداهای همهمه در مهمانی ها(چون افراد کم شنوا از عدم فهم صحبت ها در محیط های شلوغ شکایت دارند و نیاز به دقت بیشتری برای درک گفتار گوینده دارند).
  • پردازشگر های صدا در سمعک های هوشمند ارتقا یافته تر و تعداد آن ها بیشتر از سمعک های دیجیتال معمولی و غیرهوشمند هستند.پردازشگر های سمعک همانند مگاپیکسل دوربین در کیفیت و سرعت پردازش صدا موثر هستند.
  • سمعک های هوشمند وایرلس قادر به برقرای ارتباط با انواع گوشی های هوشمند،تلویزیون،ریموت کنترل و …. می باشند.
  • امکان سوت زدن تقریبا صفر است(feedback bocker)
  • سمعک های هوشمند ظرافت بیشتری دارند.
  • حذف صداهای آزار دهنده مانند باد(Wind blocker)

 

آیا سمعک هوشمند تمامی این تغییرات(تغییر محیط،حذف صدای باد و….)را به صورت اتوماتیک انجام می دهد؟

بله.برای اعمال این تغییرات به فشار دکمه یا دخالت دست نیازی نیست و فرد در حالی که کارهای روزانه خود را انجام می دهد سمعک تغییرات لازم را به صورت هوشمند و اتوماتیک انجام می دهد

آیا سمعک دیجیتال معمولی می تواند رضایت بخش باشد؟

در مشاوره های حضوری وقتی درمورد تکنولوژی پیشرفته سمعک های هوشمند و مزایای آن ها صحبت می کنیم خیلی از مراجعه کننده ها از ما می پرسند که آیا سمعک دیجیتال  با وجود تکنولوژی پایین آن می تواند رضایت بخش باشد باشد؟

بله.سمعک های دیجیتال از سمعک هوشمند تکنولوژی و امکانات کمتری دارند اما به این معنا نیست  که صدای بدی دارند یا اینکه نمی توانند صدا را تقویت کنند.سمعک های دیجیتال همانند سمعک های هوشمند صدای صاف و بدون نویزی دارند و می توانند به خوبی صدای محیط را نیز تقویت کنند و شنوایی فرد را به حالت طبیعی بازگردانند. سمعک های دیجیتال همانند سمعک های هوشمند  با کامپیوتر تنظیم می شوند پس برای افرادی که بودجه لازم برای خرید سمعک هوشمند را ندارند جای نگرانی نیست.

قیمت سمعک های هوشمندچقدر است؟

سمعک های هوشمند قاعدتا به دلیل پیشرفته تر بودن از سمعک های دیجیتال معمولی گران تر می باشند اما سمعک های هوشمند خود به رده ها و مدل های مختلف بر اساس تکنولوژی تقسیم می شوند و به همین دلیل  قیمت سمعک های هوشمند بر اساس مدل و تکنولوژی متفاوت است.قیمت سمعک های هوشمند از 2.800.000 شروع می شوند.

تمامی مدل های سمعک های هوشمند از تمامی برندهای معروف دنیا با دو سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش زیر نظر متخصص شنوایی(ادیولوژیست) در مرکز سران با بهترین کیفیت عرضه می شود.همچنین جهت مشاوره درمورد انتخاب بهترین مدل سمعک هوشمند با توجه به بودجه خود از طریق تلگرام با ما در ارتباط باشید یا به صورت حضوری جهت دریافت مشاوره رایگان مراجعه بفرمایید.

Leave a Comment